loading...
خدا را فراموش مكن
نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رژیم غذایی جهت بارداری

خانواده برتر

▬ بازگشت به آرشیو مطالب اخیر

رژیم غذایی جهت بارداری

 

منبع: http://ylym.wordpress.com/

رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید.

هرچه زودتر “بهتر غذا خوردن” را آغاز كنید، احتمال حامله شدن شما افزایش پیدا می كند. در مردان و زنان (هر دو)، باروری و غذا به هم مرتبط است. شما باید به استفاده از یك رژیم غذایی متعادل پایبند باشید تا احتمال حامله شدن و به دنیا آوردن یك فرزند سالم را افزایش دهید.

هر روزه چندین وعده میوه، سبزیجات، غلات (مانند نان گندم كامل)، و غذاهای سرشار از كلسیم (مانند ماست، پنیر و شیر) مصرف كنید. برخی مواد غذایی و ویتامین های خاص (مانند ویتامین های C و E، روی، و اسید فولیك)، برای تولید اسپرم سالم بسیار اهمیت دارند. دریافت نكردن مواد غذایی كافی ممكن است بر پریود شما تاثیر بگذارد و پیش بینی زمان تخمك گذاری را دشوار كند. همچنین اگر مقدار زیادی وزن از دست داده باشید یا بیش از حد چاق شده باشید، ممكن است اصلا باردار نشوید.

از چه چیزهایی باید اجتناب كنید؟

در صورتی كه هنوز هم چیزهای زیادی را می توانید بخورید و عوارض ناشی از حاملگی موجب نشده اند كه خوردن بسیاری از مواد غذایی را فراموش كنید، باید برخی تغییرات را در برنامه غذایی خود اعمال كنید. چند توصیه مهم این است كه مصرف الكل را متوقف كرده یا به ندرت الكل بنوشید؛ استفاده از داروهای روانگردان را متوقف كنید و در صورتی كه دخانیات مصرف می كنید، از مصرف آن نیز پرهیز نمایید. همه این مواد یا عادتها ممكن است اثرات سوئی بر جنین در حال رشد در شكم شما بگذارند.

همچنین ممكن است مایل باشید كه استفاده از چای و قهوه را نیز متوقف نمایید. نتایج تحقیقات در مورد اثرات كافئین و تئین بر باروری، یكدست و صریح نیست. متخصصان عموما بر این باورند كه مصرف كم تا معتدل كافئین (یعنی كمتر از 200 میلیگرم در روز، یا برابر با سه فنجان قهوه یا چای پررنگ)، بر قدرت باروری شما تاثیر نخواهد گذاشت؛ اما پزشك شما ممكن است توصیه كند كه مصرف آنها را كاملا قطع كنید تا از سلامت خود و جنین خود مطمئن باشید.

انواع ماهی در حالت كلی یك غذای بسیار سالم است، اما میزان جیوه در برخی از آنها بسیار بالا است، كه ممكن است برای كودكی كه در شكم دارید خطرناك باشد. از آنجا كه جیوه می تواند در بدن شما انباشته شده و تا یك سال از بدن خارج نشود، بهتر است استفاده از ماهیهایی كه میزان زیادی جیوه در گوشت خود دارند (مانند كوسه ماهی، swordfish، king mackerel و tilefish) را پیش از اقدام برای حامله شدن، متوقف كنید. در عوض، می توانید از ماهیهایی كه سطح كمتری از جیوه در گوشت خود دارند (مانند ماهی آزاد یا قزل آلا) یا كنسرو ماهی تون، یك تا دو بار در هفته، استفاده نمایید.

در دوران حاملگی، از گوشتهای فرآوری شده مانند كالباس یا بوقلمون پروسس شده به میزان بسیار كم استفاده كنید و گوشتهای دودی یا خام را نیز كلا كنار بگذارید. در صورتی كه حامله هستید، حتی هات داگ یا غذاهای آماده را نیز باید آنقدر گرم كنید تا بخار از آنها بلند شود.

از یك مكمل غذایی حاوی ویتامین و مواد معدنی استفاده نمایید

هرچند شما می توانید اكثر نیازهای غذایی خود را با استفاده از یك رژیم غذایی متعادل تامین كنید، اما بسیاری از متخصصین بر این باورند كه حتی كسانی كه سالمترین و مناسب ترین رژیم غذایی را دارند نیز می توانند از مكملها استفاده نمایند. شما ممكن است به این نتیجه برسید كه استفاده از یك رژیم غذایی خوب و مكفی خصوصا هنگامی كه سر كار می روید یا از بقیه كودكانتان مراقبت می كنید، دشوار خواهد بود؛ در نتیجه با استفاده از ویتامین های مكمل دوران حاملگی می توانید اطمینان حاصل كنید كه اسید فولیك و سایر مواد مغذی اساسی را به میزان كافی دریافت می كنید كه در نتیجه شانس حاملگی سالم در شما افزایش پیدا می كند.

به خاطر داشته باشید كه این مواد صرفا به عنوان مكمل مناسب هستند و نمی توانند جایگزینی برای یك رژیم غذایی مناسب باشند. همچنین از آنجایی كه مولتی ویتامین هایی كه بدون نسخه نیز به فروش می رسند ممكن است حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی باشند كه احتمالا برای كودك در حال رشد شما مناسب نبوده یا حتی می تواند خطرناك نیز باشد، بهتر است از قرصهایی كه ویژه خانمهای حامله تهیه شده اند استفاده كنید. كسانی كه از رژیمهای غذایی گیاهی استفاده می كنند نیز ممكن است به مكملهای ویتامین های D و B12، به همراه پروتئینهای اضافی، نیاز داشته باشند. بهتر است درباره مكملهای غذایی دوران حاملگی كه برای شما مناسب یا ضروری است، با پزشك خود مشورت كنید.

حداقل 400 میكروگرم در روز اسید فولیك مصرف كنید

ثابت شده است كه استفاده از این ویتامین ، خطر بروز بیماریهای مادرزادی در مجاری عصبی كودك مانند Spina Bifida را كاهش می دهد؛ همچنین استفاده از این ویتامین به كاهش میزان بروز سكته های قلبی و مغزی، سرطان و دیابت، مربوط می باشد.

اكثر خانمهایی كه حامله هستند باید حداقل روزانه 400 میكروگرم (0.4 میلی گرم) از این ویتامین را مصرف كنند. اگر در خانواده شما سابقه بروز بیماریهای مادرزادی مجاری عصبی وجود دارد یا از داروهای مربوط به حملات صرعی استفاده می كنید، ممكن است پزشك به شما توصیه كند كه مصرف روزانه خود از این ویتامین را تا 4000 میكروگرم (4 میلی گرم) افزایش دهید، و مصرف آن را از یك ماه پیش از حاملگی آغاز كرده و تا انتهای سه ماهه اول حاملگی ادامه دهید.

ویتامین های دوران حاملگی كه بدون نسخه فروخته می شوند در صورتی خوب هستند كه مقدار اسید فولیك آنها بیشتر از حداقل توصیه شده (بین 600 تا 800 میكروگرم) باشد؛ شما در كل طول حاملگی به این مكملها نیاز خواهید داشت. بعلاوه می توانید از غذاهای سرشار از فولات (سبزیجاتی كه رنگ برگهای آنها سبز تیره است مانند اسفناج یا كلم پیچ، مركبات، حبوبات، سبزیجات، حبوبات كامل، و نانها یا غلات غنی شده) استفاده كنید. اسید فولیك از جمله اسیدهای محلول در آب است، در نتیجه اگر مقدار بیش از حدی از آن را استفاده كنید، بدن شما قادر است تا مقدار اضافی را دفع نماید. اما محلول بودن این اسید در آب، یك جنبه منفی نیز دارد: در حین پختن سبزیجات با آب، مقدار نسبت زیادی از این اسید در آب حل شده و به بدن شما نخواهد رسید؛ پس بهتر است سبزیجات را در مقدار كمی آب پخته یا بخارپز كنید تا فولات موجود در آنها حفظ شود.

برخی از خانمها از این قاعده كلی مستثنی هستند: استفاده از مقادیر زیاد از فولات، ممكن است موجب شود كه كمبود B12 به چشم نیاید، كه این مشكل گاهی اوقات در كسانی كه از رژیمهای غذایی سبزیجات استفاده می كنند، مشاهده می شود. در صورتی كه گمان می كنید این خطر برای شما وجود دارد، با پزشك یا مامای خود مشورت نمایید.

وزن ایده آل برای بدن خود را مشخص نمایید

هنگامی كه می خواهید حامله شوید، بهتر است در وزن ایده ال خود باشید ؛ در این صورت وزن بدن شما در زمان حامله شدن به وزن استاندارد و توصیه شده نزدیكتر خواهد بود. اگر اضافه وزن یا كمبود وزن داشته باشید، حامله شدن برای شما دشوارتر خواهد بود. همچنین خانمهایی كه اضافه وزن دارند با عوارض بیشتری در دوران حاملگی یا زایمان مواجه خواهند شد؛ احتمال به دنیا آوردن كودك كم وزن نیز در خانمهایی كه كمبود وزن دارند، بیشتر است.

شما می توانید از ابزار تعیین وزن یا BMI كه برای این كار در سایت ما ارائه شده است استفاده كنید تا متوجه شوید كه آیا به كاهش یا افزایش وزن نیاز دارید یا خیر.

مادامی كه از یك برنامه غذایی مناسب (كه چربی آن كم بوده و میزان غذاهای فیبردار در آن زیاد باشد) استفاده می كنید، یك برنامه ورزشی منظم نیز برای خود طراحی كنید. در صورتی كه اضافه وزن دارید، سعی كنید هفته ای نیم تا یك كیلو گرم وزن كم كنید، كه این سرعت كاهش وزن مناسب و ایمن است. در صورتی كه از یك رژیم غذایی شدید استفاده كرده و سعی كنید وزن خود را به سرعت كاهش دهید، ممكن است ذخیره مواد مغذی بدن شما به سرعت تمام شود، كه مسلما برای باردار شدن و آغاز حاملگی مناسب نخواهد بود.

منبع: نی نی سایت



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 3 خرداد 1388 توسط

▬ به تاخیر انداختن عمدی عادت ماهیانه
▬ گفتن سوابق جنسی به همسر
▬ احتمال پارگی بکارت در اثر خونریزی دوران پریود
▬ سست شدن بدن روزه را باطل می کند ؟!
▬ چطور شوهرمان را مثل روزهای اول گرم نگه داریم ؟
▬ عوارض خودارضایی دختران
▬ امکان حاملگی با وجود پریود شدن
▬ ازاله ی کدام نوع پرده بکارت سخت تر است ؟
▬ پریود زن درشب زفاف
▬ قصد حامله شدن دارم
▬ ارضاء شدن دختران در خواب
▬ روش ابتکاری برای معاینه شخصی پرده بکارت + عکس
▬ معاینه پرده بکارت
▬ توضیح ملبان و کلبان
▬ کمردرد بعد از عشق بازی

نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ترک موز و نمک برای دختر دار شدن

(وبنوشته های یك ماما)

▬ بازگشت به آرشیو مطالب اخیر

ترک موز و نمک برای دختر دار شدن

ترک موز و نمک برای دختر دار شدن

زنانی كه قصد بارداری دارند و ترجیح می‌دهند فرزندشان دختر باشد باید مصرف مواد غذایی غنی از سدیم و پتاسیم مثل زیتون شور، ماهی دودی، پنیر آبدار، سیب زمینی سرخ شده، گوشتهای فرآوری شده، نان سفید و پاستا را كاهش داده و در عوض روی مواد غذایی غنی از كلسیم و منزیم متمركز شوند.

سلامت نیوز: پژوهشگران می‌گویند: اگر می‌خواهید صاحب فرزند دختر بشوید مصرف نمك و موز را کم كنید و در عوض به رژیم غذایی خود لوبیا و پنیر سفت را اضافه كنید. البته به جای نمک معمولی میتوان از نمک دریا
در رژیم غذایی  بهره برد.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه ماستریچ در هلند در این پژوهش دریافته‌اند: زنانی كه قصد بارداری دارند و ترجیح می‌دهند فرزندشان دختر باشد باید مصرف مواد غذایی غنی از سدیم و پتاسیم مثل
 مثل زیتون شور، ماهی دودی، پنیر آبدار، سیب زمینی سرخ شده، گوشتهای فرآوری شده، نان سفید و پاستا را كاهش داده و در عوض روی مواد غذایی غنی از كلسیم و منزیم متمركز شوند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، مواد غذایی حاوی مقادیر بالای كلسیم شامل ماست کم چرب، پنیر سفت(مثل پنیر تبریزی)، اسفناج، بادام،‌ جو، كلم و پرتقال هستند. همچنین حبوبات مثل نخود و غلات سبوس‌دار حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند. 

این محققان تاكید كردند كه رژیم غذایی پدر تاثیری روی جنسیت كودك ندارد. 

پژوهشگران در این تحقیق 5 ساله 172 زن اروپای غربی از 23 ساله تا 42 ساله را تحت مطالعه و بررسی قرار دادند و به این نتایج علمی دست یافته‌اند.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 5 دی 1389 توسط ماما

▬ بوعلی سینا و بارداری
▬ ن
▬ عسل و بیماری های زنان
▬ همدم لحظه ی با شکوه آفرینش
▬ تبریکات
▬ ویتامین ها و نیروی جنسی
▬ بد قدم؟
▬ اندر احوالات این شیفتهای ما
▬ دیوار گچی سوراخ
▬ معتاد با هوش

نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ايجاد 60 رشته دانشگاهي جديد در دو مقطع کارداني و کارشناسي

ايجاد 60 رشته دانشگاهي جديد در دو مقطع کارداني و کارشناسي


خبرگزاري موج - حاجي بابايي از تحصيل معلمان در مقطع ارشد در دانشگاه پيامبر اعظم (ص) خبر داد.

به گزارش موج، وزير آموزش و پرورش شنبه شب در حاشيه گردهمايي فرهنگيان فرهيخته شهر تهران که در سالن همايش‏هاي صدا و سيما، در خصوص پيشنهاداتي براي ايجاد رشته هاي جديد دانشگاهي به وزارت علوم اذعان داشت: به وزارت علوم پيشنهاد شده است که براي اطمينان خاطر دانش آموزان در انتخاب رشته دانشگاهي، 60 رشته جديد را در سه شاخه نظري، فني و حرفه اي و کار و دانش ايجاد کنند تا دانش آموزان بدون نگراني از کنکور بتوانند به راحتي در شهر خودشان هر رشته اي را که خواستند انتخاب کرده و ادامه تحصيل دهند.
حاجي بابايي همچنين از هماهنگي با وزارت علوم براي ادامه تحصيل فرهنگيان در دو مقطع کارداني و کارشناسي خبر داد و افزود: 150 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش داراي مدرک ديپلم و کارداني هستند که در سال‏هاي گذشته آنها با افراد ديگر به شکل آزاد در آزمون ها شرکت مي کردند و در مقاطع بالاتر پذيرفته مي شدند، امسال آزمون تنها براي معلمان برگزار مي شود و افراد عادي نمي توانند در آن شرکت کنند.
وزير آموزش و پرورش بيان کرد: روزهاي پنج شنبه و جمعه براي پذيرفته شدگان کلاس برگزار خواهد شد و بعد از پايان اين دوره ها به آنها مدرک کارداني و کارشناسي ارائه مي شود.
وي در خصوص اين طرح تصريح کرد: تا زماني که تمام فرهنگيان داراي مدرک حداقل کارشناسي شوند اين طرح ادامه خواهد داشت
حاجي بابايي از تحصيل معلمان در مقطع ارشد در دانشگاه پيامبر اعظم (ص) خبر داد.
نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

عکس/ اجرای طرح برخورد با مال‌خران قطعات خودرو

جوان امروز

▬ بازگشت به آرشیو مطالب اخیر

عکس/ اجرای طرح برخورد با مال‌خران قطعات خودرو

اجرای طرح برخورد با مال‌خران قطعات خودرو صبح امروز دو شنبه با حضور سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس تهران آغاز شد.
تاریخ انتشار : 6 تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۵

 

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 6 تیر 1391 توسط javan today

▬ المپیك لندن؛جدول توزیع مدال ها در پایان روز دوازدهم بازیهای المپیك 2012
▬ هشدار عربستان به اسرائیل در مورد مسیر حمله به ایران
▬ ۵ روش تقویت اعتماد به نفس
▬ کاربردهای نوشابه به غیر از خوردن!
▬ پیشنهاداتی برای مطالعه ی مفید قرآن
▬ در یک گاردن پارتی خانم ژولی پایش به سنگی خورد
▬ پدیده( دژا وو ) یا آشناپنداری
▬ اطلاعات مفید
▬ بهترین راه دفع سموم بدن
▬ سیاه چاله چیست؟
▬ ده سؤالی که خداوند از ما نمی پرسد!
▬ ایران: رتبه اول دنیا در جراحی بینی
▬ صلح همیشه زیباست+عکس
▬ پسرا و دخترا چه جوری نیمرو درست میكنن؟
▬ چگونه جذاب باشیم؟
▬ میزان فاصله ی قلب آدم ها و تن صدا
▬ لبخند، راز هوش اجتماعی
▬ چگونه یک سخنران جذاب باشیم؟
▬ چکیده ای از سخنان زیبا
▬ داستان آموزنده “چشمه و خشت”
▬ مگه اینجا مدرسه دولتی نیست !؟
▬ دلیلی برای دروغ گفتن
▬ NOBODY IS PERFECT هیچ کس کامل نیست
▬ بعضی از اسباب ورود به بهشت در سنت نبوی قسمت (۲)
▬ بعضی از اسباب ورود به بهشت در سنت نبوی قسمت (۳)

نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

جشن مشترک پدر و پسر + عکس

جوان امروز

▬ بازگشت به آرشیو مطالب اخیر

جشن مشترک پدر و پسر + عکس

اکثر مردم با واژه " سال کبیسه" آشنا هستند. هر 4 سال یک بار در تقویم شمسی ماه اسفند به جای 29 روز ، 30 روزه است و روزی با تاریخ " 30 اسفند " به تقویم اضافه می شود. یک چنین حالتی در تقویم مسیحی نیز وجود دارد و ماه فوریه که در حالت عادی 28 روز دارد هر 4 سال یکبار 29 روزه می شود. این حالت خاص در تقویم گاهی باعث به وجود آمدن حوادث جالبی می شود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،یک خانواده انگلیسی که در شهر بریستول زندگی می کنند به خاطر این تغییر در تقویم با ماجرای جالبی رو به رو شدند. پدر خانواده "جیمز کلارک " در 29 فوریه سال 1968 میلادی متولد شده است. او که هم اکنون 44 سال دارد به دلیل این تغییر در اعداد مربوط به ماه ها هر 4 سال یک بار می تواند جشن تولد بگیرد.

او خود در این باره این گونه توضیح می دهد: من بسیاری از اوقات زمان تولد خود را فراموش می کردم . اما این تاریخ تولد عجیب در مدارس و خصوصا در جمع پسران بسیار به من کمک می کرد. من با این حرکت دوستان خود را گیج می کردم و در نهایت باعث می شدم که همگی بعد از پی بردن به ماجرا بسیار متعجب شده و بعد از آن برای مدت طولانی بخندند. من در روز 28 فوریه در یک سال غیر کبیسه به دوستان می گفتم که فردا روز تولد من است. سپس در دروز بعد که اولین روز از ماه مارس بود به آنها می گفتم که تولد من دیروز بود. آنها نیز برای مدتی سردرگم شده و نمی توانستند منظور من را درک کنند. باید اعتراف کنم که از سر به سر آنها گذاشتن لذت می بردم. اما داستان این خانواده به همین جا نیز ختم نمی شود.

در سال 2001 میلادی آقای کلارک در روز 28 فوریه و به فاصله چند ساعت از روز جدید صاحب فرزند پسری شد. حالا که این پسر که 11 ساله شده است به صورت مشترک با پدر خود یازدهمین جشن تولدشان را جشن می گیرند.

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 10 اسفند 1390 توسط javan today

▬ المپیك لندن؛جدول توزیع مدال ها در پایان روز دوازدهم بازیهای المپیك 2012
▬ هشدار عربستان به اسرائیل در مورد مسیر حمله به ایران
▬ ۵ روش تقویت اعتماد به نفس
▬ کاربردهای نوشابه به غیر از خوردن!
▬ پیشنهاداتی برای مطالعه ی مفید قرآن
▬ در یک گاردن پارتی خانم ژولی پایش به سنگی خورد
▬ پدیده( دژا وو ) یا آشناپنداری
▬ اطلاعات مفید
▬ بهترین راه دفع سموم بدن
▬ سیاه چاله چیست؟
▬ ده سؤالی که خداوند از ما نمی پرسد!
▬ ایران: رتبه اول دنیا در جراحی بینی
▬ صلح همیشه زیباست+عکس
▬ پسرا و دخترا چه جوری نیمرو درست میكنن؟
▬ چگونه جذاب باشیم؟
▬ میزان فاصله ی قلب آدم ها و تن صدا
▬ لبخند، راز هوش اجتماعی
▬ چگونه یک سخنران جذاب باشیم؟
▬ چکیده ای از سخنان زیبا
▬ داستان آموزنده “چشمه و خشت”
▬ مگه اینجا مدرسه دولتی نیست !؟
▬ دلیلی برای دروغ گفتن
▬ NOBODY IS PERFECT هیچ کس کامل نیست
▬ بعضی از اسباب ورود به بهشت در سنت نبوی قسمت (۲)
▬ بعضی از اسباب ورود به بهشت در سنت نبوی قسمت (۳)

نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قسمت یازدهم ( نزدیکی از پشت)

آموزش مسائل زناشوئی

▬ بازگشت به آرشیو مطالب اخیر

قسمت یازدهم ( نزدیکی از پشت)

احادیث درباره نزدیکی از پشت

احکام نزدیکی از پشت

نظر پزشکان در مورد نزدیکی از پشت

وطی در دبر (عقب) زن به فتوای برخی از مراجع حرام است(1) و به فتوای بعضی کراهت شدید دارد.(2)
برخی فرموده اند: اگر زن راضی نباشد، حرام است و اگر راضی باشد، کراهت شدید دارد.(3)
و بنا بر فتوای آیت الله خامنه ای این عمل کراهت شدید دارد و احتیاط در ترک آن است مخصوصا اگر زن راضی نباشد و در صورتی که موجب اذیت او شود حرام است .(4)
بنابر فتوای آیت الله تبریزی آمیزش با همسر از عقب ، بنابر احتیاط واجب جائز نیست.(5)
به فتوای کسانی که این کاررا جایز نمی دانند، اگر کسی مرتکب شد، باید استغفار و توبه نماید. اگر در حال حیض این کار صورت گرفت، ‌خوب است کفّاره بدهد. کفّاره آن اگر در ابتدای ایام حیض باشد، هجده نخود طلای سکّه دارو اگر در وسط عادت باشد، نُه نخود و قسمت آخرت حیض 5/4 نخود طلای سکه دار باید به فقیر بدهد. البته اگر ناخواسته و سهواً نزدیکی صورت گرفته اشکال ندارد..
به هر حال چه این عمل جایز باشد و چه نباشد ، باید توجه داشت که این کار عملی غیر طبیعی است و چه بسا تکرار آن مشکلاتی را در سیستم گوارش و دفع مدفوع برای زن به وجود آورد .
بنابراین اطاعت از شوهر در این مسئله لازم نیست به توضیحات ذیل توجه فرمایید :

رابطه جنسی از طریق مقعد و احکام شرعی در مورد آن :
این رابطه از نظر شرعی اگر هم جایز باشد ،عملی ناپسند و مردود است و نباید انجام گیرد . در قوانین مجازاتهای اسلامی آمده است اگر مردی همسر خود را مجبور به انجام چنین رابطه ای با وی کند زوجه ( زن) می تواند از شوهر خود شکایت کند. کما اینکه هر چیزی که از نظر اسلام مردود شناخته شود حتما به ضرر انسان می باشد که امروزه از نظر پزشکی نیز ثابت شده که این رابطه یک رابطه پرخطر است .

بررسی رابطه جنسی از نوع مقعد و آسیبهای جسمانی آن از منظر پزشکی :
هیچ پزشکی چنین رابطه ای را توصیه نمی کند و مسلما هیچ نظریه مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه ارائه نگردیده ، بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده .
پزشکان گفته اند : دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر sphincter که یکی از آنها داخلی و غیر ارادیست و دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن می باشد و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجیست که این یکی ارادیست وقتی که غذا بلعیده می شود ، از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود . در محل ورود و خروج معده ، عضلات حلقوی وجود دارند که به آنها اصطلاحا "اسفنکتر"( sphincter ) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می¬کنند.
زمانی که شما احساس می کنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید این زمانیست که اسفنکتر داخلی 2 باز شده و همانطور که گفته شد غیر ارادیست .اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع ارادیست و دست شما می باشد یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به WC دارید و خودتان را نگه می دارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتان باعث خارج شدن مدفوع می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع توسط اسفنکتر خارجی که ارادیست انجام می شود . این مسائل را مطرح کردیم که به اینجا برسیم که رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی شده و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد یا همان آنال به درستی کار خودش را انجام ندهد یعنی از قدرت ارادی خارج می شود. پس به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهید .در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از درچه مقعد خارج می شود در این صورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد. که خب مسلما این برای هیچ آدمی خوشایند نیست.
از جهتی دیگر سایر بیمارهای عفونی ، ویروسی همانند هپاتیت، ایدز، سفلیس و سایر بیماری های مقاربتی از طریق مقعد راحتتر منتقل می شوند . خیلی از افراد تصور می کنند که در رابطه مقعدی هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند که باید عرض شود اتفاقا چون درون مقعد حاوی باکتریهای زیادی می باشد، انتقال ویروسهایی نظیر ایدز و ... راحتتر انجام می گیرد. این باکتریها با شستشو از بین نمی روند .(6)



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 3 خرداد 1388 توسط نسیم احمدی

▬ غذا هایی كه قدرت و توانایی جنسی را زیاد میكند
▬ روش بزرگ كردن آلت تناسلی
▬ پرواز همسران برفراز آسمانها
▬ قسمت بیست و نهم ( كاهش درد عادت ماهانه )
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب -( قسمت یازدهم )
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب(قسمت دهم)
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب(قسمت نهم )
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب (قسمت هشتم )
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب ( قسمت هفتم )
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب (قسمت ششم )
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب ( قسمت پنجم)
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب (قسمت چهارم )
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب( قسمت سوم )
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب(قسمت دوم)
▬ مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب( قسمت اول)

نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شرایط پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

دانشگاه جامع علمی کاربردی شرایط پذیرش بدون آزمون برگزیدگان علمی دوره های کاردانی ناپیوسته این دانشگاه در مقطع کارشناسی ناپیوسته را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام مدیریت آزمون، آموزش های خاص و غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی با استناد به آئین نامه ارایه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی برای نیمسال دوم تحصیلی سال 89-1388 اقدام به پذیرش برگزیدگان علمی دوره های کاردانی ناپیوسته در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون شرکت در آزمون ورودی می کند.

این پذیرش فقط به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان باید از 27 دی ماه تا 3 بهمن ماه سالجاری با مراجعه به پایگاه الکترونیکی برگزیدگان علمی به آدرس http://azmoon.uast.ac.ir/nokhbe و تکمیل فرم های مربوطه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

همچنین داوطلبان باید پس از ثبت نام اینترنتی، مستندات ثبت نام را جهت بررسی در کمیته پذیرش برگزیدگان علمی مطابق مندرجات فراخوان را تا 11 بهمن ماه سال جاری به مدیریت آزمون، آموزش های خاص و غیر حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی ارسال کنند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی به درخواست هایی که به صورت ناقص یا پس از تاریخ فوق ارسال شود ترتیب اثر نخواهد داد.


منبع " خبرگزاري مهر "
نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مردم دیگر از شنیدن شعار خسته شده‌اند

خانواده برتر

▬ بازگشت به آرشیو مطالب اخیر

مردم دیگر از شنیدن شعار خسته شده‌اند

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران بر ضرورت تشكیل دولت ائتلافی تاكید و گفت: دولت ائتلافی یعنی بزرگ كردن قدرت مدیریتی كشور.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محسن رضایی در این دیدار درباره ابعاد مختلف طرح دولت ائتلافی اظهار كرد: مردم تشنه دولت عملگرا هستند زیرا می‌دانم كه مردم دیگر از شنیدن شعار خسته شده‌اند.

وی ادامه داد: از زمانی كه بنده با اسلام آشنا شدم؛ در كنار آن نیز تكلیف را شناخته‌ام و لذا بر این اساس به میدان آمده‌ام.

وی در جمع مردم نكاء نیز گفت: اولویت سیاست خارجی دولت من این است كه چهره تخریب‌شده ایران را در بین كشورهای خارجی بازسازی كنم.

این كاندیدای دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری اظهار كرد: در سیاست خارجی باید سیاست منطقه را در نظر بگیرم و اتحادیه آسیای جنوبی غربی را راه‌اندازی كنیم تا امنیت منطقه را خودمان به دست آوریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره توسعه دولت بیان كرد: دولت فعلی به قدری دولت را توسعه داده كه نمی‌تواند از پول نفت استفاده كند و من دولت را كوچك و كارآمد خواهم كرد تا بتوانم برای پول نفت برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشم.

وی افزود: سالانه 25 تا 30 درصد اتلاف انرژی در صنعت برق داریم كه 9 هزار میلیارد تومان ضرر را به ما می‌زند و این ضرر در اقتصاد ایران جبران‌ناپذیر است.

رضایی خاطرنشان كرد: آمریكا و اروپا به ما نیازمندند و ما با آن‌ها از موضع عزت برخورد می‌كنیم.

وی هم‌چنین در دیدار با طلاب حوزه علمیه بهشهر اظهار كرد: اصل حرف‌های ما این است كه مردم از دنیا و آخرت، معاش و فرهنگ خود راضی باشند.

وی گفت: حرف‌ ما این است كه مردم از دنیا و آخرت خود رضایت داشته باشند.

این كاندیدای دهمین دوره ریاست‌جمهوری ادامه داد: خیلی‌ها در طول این سال‌ها بسیار شلوغ بازی كرده‌اند و یقه این و آن را چسبیده و شعار داده‌اند، اما دیگر شعار بس است و مردم نیازمند عمل‌گرایی مسوولان هستند.

وی خاطرنشان كرد: تمامی دولت‌ها و آقای احمدی‌نژاد خوبند ولی مدیریت آن‌ها ضعیف بوده. هدف اول قیام‌ها برپا كردن جمهوری اسلامی بود، اما با و جود بر پا شدن این نظام مردم هنوز از زندگی خودشان راضی نیستند.

رضایی در سفر به ساری در شهر بهشهر در مسجد هولا صفرعلی با همرزمان دوران دفاع‌مقدس خود نیز دیدار كرد و در این دیدار گفت: در شهر بهشهر جوانان گمنامی بودند كه با حضور در جبهه‌های جنگ به دلاوران قهرمانی تبدیل شدند كه برای ایران و ایرانی افتخارات فراوانی در دوران دفاع‌مقدس به بار آوردند.

< src="http://www.lenzfa.ir/showbanneri.php?a=Mg==&bs=OQ==&s=MTIweDYw&c=5f615f&u=2125&row=1&col=4" type=text/javascript>

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 5 خرداد 1388 توسط

▬ به تاخیر انداختن عمدی عادت ماهیانه
▬ گفتن سوابق جنسی به همسر
▬ احتمال پارگی بکارت در اثر خونریزی دوران پریود
▬ سست شدن بدن روزه را باطل می کند ؟!
▬ چطور شوهرمان را مثل روزهای اول گرم نگه داریم ؟
▬ عوارض خودارضایی دختران
▬ امکان حاملگی با وجود پریود شدن
▬ ازاله ی کدام نوع پرده بکارت سخت تر است ؟
▬ پریود زن درشب زفاف
▬ قصد حامله شدن دارم
▬ ارضاء شدن دختران در خواب
▬ روش ابتکاری برای معاینه شخصی پرده بکارت + عکس
▬ معاینه پرده بکارت
▬ توضیح ملبان و کلبان
▬ کمردرد بعد از عشق بازی

نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

همايش «قرآن و طب» ارديبهشت در يزد برگزار مي‌شود

همايش «قرآن و طب» ارديبهشت در يزد برگزار مي‌شود

خبرگزاري فارس: همايش «قرآن و طب» از سري همايش‌هاي بنياد قرآني حوزه و دانشگاه، 12تا 15 ارديبهشت ماه در يزد برگزار مي‌شود.


سيدنعمت‌الله تقوي مدير گروه قرآني بنياد علمي پژوهش‌هاي قرآني حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار آيين و انديشه فارس در رابطه با نحوه برگزاري همايش «قرآن و طب» اظهار كرد: فراخوان ارسال مقالات به اين همايش از آبان ماه پارسال بوده از 500 مقاله رسيده 30 تا 35 مقاله براي ارائه برگزيده شده است.
وي ادامه داد: موضوعات اين مقالات در زمينه طبي و روان‌پزشكي از جنبه‌هاي قرآن است كه در 1 تا 2 هفته آينده در ويژه‌نامه‌اي به چاپ خواهد رسيد
تقوي افزود: مهم‌ترين ره‌آورد اين همايش‌ها ايجاد موج پژوهشي براي تحقيق در مسائل قرآني بوده كه واكنش فوق‌العاده‌اي در مراكز مختلف پژوهشي قرآني داشته است.
وي در رابطه با حاضران و حاميان همايش «قرآن و طب» اذعان داشت: از حاضران در اين همايش مي‌توان دكتر ولايتي و بسياري از پژوهشگران علمي‌ـ قرآني را نام برد و حاميان برگزاري آن وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشكي يزد و پژوهشگاه علوم اسلامي قم است.
دبير همايش‌هاي بنياد علمي پژوهش‌هاي قرآني حوزه و دانشگاه در پايان از برگزاري همايش «قرآن و حقوق بين‌الملل» در اوايل خرداد خبر داد.
نویسنده بازدید : 0 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آشنایی با زمان تخمك‌گذاری زنان و نشانه‌های آن

خانواده برتر

▬ بازگشت به آرشیو مطالب اخیر

آشنایی با زمان تخمك‌گذاری زنان و نشانه‌های آن

منبع: سایت پزشکان بدون مرز

تخمك‌گذاری چیست؟

هنگامی كه یك دختر متولد می‌شود، تخمدان‌هایش حاوی میلیون‌ها تخمك نابالغ است. به طور معمول در هر ماه تنها یك تخمك، بالغ و رها می‌شود. هنگامی كه تخمك از تخمدان آزاد می‌شود، ۱۲ تا ۲۴ ساعت پیش از لقاح احتمالی، می‌تواند زنده بماند. هر تخمكی كه لقاح پیدا نمی‌كند، بوسیله پوشش رحم جذب می‌شود.

تخمك‌گذاری می‌تواند تحت تاثیر عواملی مانند استرس، اضطراب، بیماری، یا به هم خوردن روال معمول زندگی تغییر كند.

تخمك‌گذاری ممكن است باعث احساس درد، حساسیت یا سوزش در تخمدان‌ها یا اطراف آنها شود.

آشنایی با نشانه‌های تخمک‌گذاری :

تغییر ترشحات گردن رحم.

در حین یا درست پیش از تخمک‌گذاری، ترشحات گردن رحم معمولا ظاهری مانند سفیده تخم مرغ به خود می‌گیرد.  اما ظاهر این ترشحات از زنی به زن دیگر متفاوت است.

هر چقدر روزهای بیشتری از دوره شما بگذرد، حجم این ترشحات افزایش پیدا كرده و بافت آنها نیز تغییر می كند. این تغییرات، بیانگر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن شما است.

هنگامی كه این ترشحات شفاف، لیز و چسبنده باشد، احتمال باردار شدن شما به حداكثر می رسد. به نظر بسیاری از خانمها، ترشحات در این دوره مانند سفیده تخم مرغ است.

این ترشحات در حالت طبیعی به عنوان یك سد محافظ عمل می كنند، اما در زمان اوج توانایی باردار شدن در شما، این ترشحات به اسپرم اجازه می دهند تا از مجرای رحم عبور كرده و به سمت رحم بروند، سپس به طرف لوله های فالوپ حركت كنند تا با تخمك شما برخورد نمایند.

جهش در درجه حرارت پایه‌ای بدن

درجه حرارت بدن که در ابتدای صبح پس از برخاستن از خواب اندازه گرفته شده باشد- می‌تواند بیانگر آن باشد که شما تازه تخمک‌گذاری کرده‌اید.

در اغلب زنان،‌ کمی مانده به تخمک‌گذاری، درجه حرارت بدن اندکی سقوط می‌کند، ‌سپس افزایش حاد درجه حرارت بدن به دنبال می‌آید، ‌که نشانه‌ آن است که تخمک‌گذاری تازه رخ داده است.

پس از تخمك گذاری، دمای بدن شما ممكن است بین ۰.۴ تا ۱.۰ درجه افزایش پیدا كند. شما این تغییر را احساس نخواهید كرد، اما می توانید با استفاده از یك دماسنج، “دمای پایه بدن” یا BBT خود را اندازه گیری كنید.

دمای پایه بدن یعنی دمای بدن در هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب، پیش از آنكه هرگونه فعالیتی انجام دهید. این افزایش دما بیانگر آن است كه تخمك گذاری در بدن شما انجام شده است، زیرا آزاد شدن یك تخمك منجر به تحریك و افزایش تولید هورمون پروژسترون می گردد، كه دمای بدن را افزایش می دهد.

زمان حداكثر توانایی شما برای باردار شدن، دو تا سه روز پیش از این است كه دمای بدن شما افزایش پیدا كند. برخی از متخصصان بر این باورند كه ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از مشاهده اولیه افزایش دما نیز شما شانس باردار شدن را دارید، اما اكثر آنها اذعان می كنند كه این زمان برای حامله شدن خیلی دیر است.

پس از تخمك گذاری، یك تا دو روز طول می كشد تا سطح هورمون پروژسترون به حدی برسد كه دمای بدن شما را افزایش بدهد. اما از آنجا كه تخمك تنها حداكثر ۲۴ ساعت می تواند زنده بماند، هنگامی كه دمای بدن افزایش پیدا می كند، دیگر برای باردار شدن خیلی دیر شده است،. به همین دلیل، متخصصان توصیه می كنند كه دمای بدن خود را برای چند ماه دقیقا زیر نظر گرفته و نموداری برای آن طراحی كنید تا بتوانید الگوی افزایش دما را تشخیص داده و زمان احتمالی تخمك گذاری خود را مشخص كنید.

در این صورت می توانید به گونه ای برنامه ریزی كنید كه دو تا سه روز پیش از موعد افزایش دمای بدن خود، آمیزش داشته باشید.

تغییرات گردن رحم

پس از تخمک‌گذاری،‌ زن ممکن است در هنگام معاینه دریابد، گردن رحمش نرم‌تر از حد معمول است، ‌و بالاتر از حد معمول قرار دارد.

درد در ناحیه پایین شكم: حدودا ۲۰% از خانمها می توانند تخمك گذاری و فعالیت مربوط به آن را احساس كنند، كه نشانه های آن می تواند از درد ملایم تا تیر كشیدن های شدید و ناگهانی باشد. این حالت، كه به آن میتل اشمرز ی mittelschmerz گفته می شود، ممكن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بكشد.

سایر علائم

نشانه‌های زیر را ثانوی محسوب می‌کنند، ‌زیرا در همه زنان یا تعداد زیادی از آنها دیده نمی‌شوند: لکه‌بینی، حساسیت پستان‌ها، دل‌درد،‌ آروغ‌زدن،‌ افزایش حساسیت در حس‌های مختلف و تقویت میل جنسی.

تعیین زمان تخمك‌گذاری
زنانی كه قصد دارند باردار شوند، لازم است درباره ی دوره‌های قاعدگی‌شان به خصوص زمان  تخمك‌گذاری‌شان اطلاع داشته باشند.

تخمك‌گذاری، آزاد‌شدن تخمك بالغ است كه یك بار در هر دوره قاعدگی رخ می‌دهد و در این هنگام، تخمك آماده لقاح‌یافتن و بارورشدن است.

با توجه به این نكات می‌توانید زمان تقریبی تخمك‌گذاری‌تان را محاسبه كنید:

- یك دوره قاعدگی از اولین روز شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی می باشد.

- یك دوره قاعدگی به طور معمول ۲۸ تا ۳۲ روز طول می‌كشد، اما ممكن است كوتاه‌تر یا طولانی تر باشد.

- زمان تخمك‌گذاری با محاسبه‌كردن نیمه دوره قاعدگی تعیین می‌شود.

- تخمك‌گذاری معمولا بین روز ۱۱ تا ۲۱ پس از شروع دوره قاعدگی رخ می‌دهد.

- زمان تخمك‌گذاری را همچنین می‌توانید با حساب‌ كردن ۱۲ تا ۱۶ روز پیش از اولین دوره قاعدگی بعدی هم به دست آورید.

روشهای آگاهی از زمان بارداری
 
 
در روش آگاهی از زمان باروری ، مجموعه ای از اطلاعات به خانمها داده می شود تا آنها بدانند که در چه روزهایی از ماه به احتمال زیاد می توانند در صورت انجام مقاربت حامله شوند ودر چه روزهایی این احتمال کم می باشد .

خانمها می توانند با مشاهده تغییراتی که در بدنشان ایجاد می شود بفهمند که زمان تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدانها ) چه موقعی می باشد . سپس آنها می توانند با استفاده از این اطلاعات از بروز حاملگی جلوگیری نمایند .
موثر ترین راه برای کشف این موضوع که زمان باروری هر شخصی در چه روزهایی از ماه می باشد ، استفاده از هر سه روشی است که در اینجا توضیح داده می شود .

آگاهی از زمان باروری ، میزان درک خانمها را در مورد بدن و سیکل (چرخه) قاعدگی شان افزایش می دهد . برای اینکه این روش بعنوان یک روش جلوگیری از بارداری موثر واقع شود ، باید خانمها در روزهایی که احتمال باروری زیادی وجود دارد از انجام مقاربت خودداری نمایند و یا اینکه از سایر روشهای جلوگیری از بارداری (مثل کاندوم) استفاده کنند . بطور کلی تقریبا یک سوم از روزهای هر ماه را روزهای باروری تشکیل می دهد .

روش آگاهی از زمان باروری متکی به اطلاعات زیر می باشد :
* چهار ده روز قبل از اینکه خونریزی عادت ماهانه بعدی شروع شود ، یک تخمک از تخمدان رها می شود ( به این وضعیت اصطلاحا تخمک گذاری گفته می شود ).
* بعد از انجام مقاربت ، اسپرمهای آقایان می توانند تا پنج روز نیز در دستگاه تناسلی خانمها زنده بمانند ( اگر چه اکثر آنها بعد از دو روز از بین می روند ) .
* در صورتی که از سه روز قبل تا سه روز بعد از زمان تخمک گذاری مقاربت انجام شود احتمال وقوع حاملگی زیاد می باشد.
* از آنجایی که زمان دقیق تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) را نمی توان دقیقا پیش بینی نمود ، بنابراین ۲ تا ۳ روز نیز به شروع و انتهای این دوره باید اضافه نمود . روش آگاهی از زمان باروری برای خانمهایی که دارای زمانهای قاعدگی منظم در هر ماه می باشند بسیار موثر می باشد.
روش تقویمی (روش ریتم)

در روش تقویمی ، خانمها می توانند از سوابق قاعدگی های قبلی خود به عنوان یک راهنما استفاده نمایند. در این روش هر خانمی می تواند میانگین روزها را در سیکل قاعدگی خود حساب نموده و زمانهای باروری آینده خود را تخمین بزند.
شروع به نوشتن دوره های قاعدگی خود به مدت ۸ تا ۱۲ ماه نمایید . اولین روز قاعدگی (اولین روز خونریزی) را بعنوان “روز یک” دوره قاعده گی در نظر بگیرید.

کوتاهترین و بلند ترین چرخه قاعدگی را در نظر بگیرید . عدد ۱۸ را از کوتاهترین چرخه قاعدگی خود کم نمایید و آن را بعنوان اولین روز باروری یادداشت نمایید . عدد ۱۱ را از بلند ترین چرخه قاعدگی کم نموده و آن را بعنوان آخرین روز بارداری در نظر بگیرید.

مثال: تعداد روزهای بین “روز یک” یک چرخه قاعدگی تا “روز یک” چرخه قاعدگی بعدی در یک خانم عبارتند از :
فروردین ۲۹ روز- ازدیبهشت ۲۶ روز(کوتاه ترین چرخه)- خرداد ۳۰ روز تیر ۳۱ روز(بلند ترین چرخه )- مرداد ۳۰ روز
در این مثال می بینیم که کوتاهترین چرخه قاعدگی در این خانم ۲۶ روز و بلند ترین آن ، ۳۱ روز می باشد .

عدد ۱۸ را از۲۶ کم می کنیم تا اولین روز باروری بدست آید (روزهشت) . عدد ۱۱ را هم از ۳۱ کم می کنیم تا آخرین روز باروری بدست آید ( روز بیست) . بنابراین در این خانم روزهای ۸ تا ۲۰ هر چرخه قاعدگی روزهای باروری هستند یعنی احتمال حاملگی در این روزها زیاد می باشد و باید در این روزها یا از مقاربت خود داری نماید و یا اینکه از سایر روشهای جلوگیری از بارداری استفاده نماید.
ارزیابی ترشحات دهانه رحم

در طی یک دوره قاعدگی ، قوام یا غلظت ترشحات دهانه رحم در روز های قبل از تخمک گذاری ، ترشحات دهانه رحم به بالا کشیدن و بالا بردن اسپرمها به داخل رحم و از آنجا به لوله ای فالوپ یعنی جایی که معمولا لقاح انجام می شود کمک می نماید .
ترشحات گردن رحم همچنین به بقای اسپرمها در داخل رحم کمک می کند .

در یک چرخه قاعدگی طبیعی معمولا بعد از پنج روز خونریزی قاعدگی ، سه یا چهار روزمهبل خشک می باشد ، سپس با ترشحات مایعی سفید یا زرد رنگ و چسبناک روزهای خیس بودن آغاز می گردد . این خیس بودن به تدریج افزایش یافته تا به روزی می رسیم که خیس ترین روز می باشد . در این روز ترشحات فراوان ، صاف ، لیز و لغزنده و خیلی کش می آید ( مثل سفیده تخم مرغ ) . معمولا تخمک گذاری از دو روز قبل تا دو روز بعد از پیدا شدن چنین حالتی رخ میدهد . با یادداشت نمودن میزان ترشحات و پیدا کردن خیس ترین روز هر دوره قاعدگی می توانید روزهای تخمک گذاری را مشخص نمایید .

با استفاده از یک اسپکولوم (speculum) پلاستیکی می توانید خودتان ترشحات دهانه رحم را از نظر قوام و غلظت آن ارزیابی نمایید .
روش اندازه گیری دمای پایه ای بدن

هنگامی که یک خانم هر روز دمای بدن خود را اندازه می گیرد متوجه می شود که وقتی تخمک گذاری انجام میشود تغییراتی در دمای بدنش ایجاد می گردد . درست قبل از زمان تخمک گذاری ، دمای بدن بطور موقتی به مدت کوتاهی پایین می آید .

در عرض ۱۲ ساعت که تخمک گذاری انجام می شود دمای بدن چند دهم درجه بالا می رود و تا هنگام قاعدگی بعدی به همان حالت بالا باقی می ماند . وقتی درجه حرارت به مدت سه روز در همان حد بالا باق بماند ، روزهای باروری پایان یافته و روزهایی که می توان بدون هیچگونه وسیله جلوگیری از بارداری مقاربت انجام داده و حامله نشد شروع می گردد .

همانند روش تقویمی ، در روش اندازه گیری دمای پایه ای بدن ، شما باید به مدت ۸ تا ۱۲ ماه دمای بدن خود را اندازه گیری و یادداشت نمایید تا بتوانید از آن بعنوان یک روش نسبتا مطمئن جلوگیری از بارداری استفاده نمائید .
یکی از اشکالات این روش آن است که دمای بدن افراد ممکن است بر اثر بیماریهای مختلف ، کم خوابی یا مصرف داروها نیز تغییر یابد .

سایر علائمی که در هنگام تخمک گذاری در بدن تغییر می یابند عبارتند از :
* تغییراتی در وضعیت قرار گیری رحم
* درد خفیف یا انقباضات خفیفی در یک طرف قسمت تحتانی شکم ( در محل یکی از تخمدانها)
* نرم شدن دهانه رحم
* حساس شدن دهانه رحم
* حساس شدن پستانها

بنابراین برای جلوگیری از بارداری به روش “آگاهی از زمان باروری” باید در زمانهای باروری یعنی از ۵ روز قبل تا ۳ روز بعد از تخمک گذاری از مقاربت نمودن پرهیز نمود و یا اینکه از سایر روشهای جلوگیری از بارداری مثل کاندوم در طی این روزها استفاده نمود .
مزایای جلوگیری از بارداری به روش “آگاهی از زمان باروری”

* هیچگونه عوارض جانبی ندارد
* در خانمهایی که دارای دوره های قاعدگی منظمی هستند بسیار موثر می باشد
* اطلاعات خانمها را نسبت به بدن خود افزایش می دهد
معایب جلوگیری از بارداری به روش ” آگاهی از زمان باروری”

* آموختن این روش زمان نسبتا زیادی می خواهد
* این روش نیاز به محاسبه و همکاری طرفین دارد
* شکست این روش نسبت به سایر روشها بیشتر می باشد



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 14 خرداد 1388 توسط

▬ به تاخیر انداختن عمدی عادت ماهیانه
▬ گفتن سوابق جنسی به همسر
▬ احتمال پارگی بکارت در اثر خونریزی دوران پریود
▬ سست شدن بدن روزه را باطل می کند ؟!
▬ چطور شوهرمان را مثل روزهای اول گرم نگه داریم ؟
▬ عوارض خودارضایی دختران
▬ امکان حاملگی با وجود پریود شدن
▬ ازاله ی کدام نوع پرده بکارت سخت تر است ؟
▬ پریود زن درشب زفاف
▬ قصد حامله شدن دارم
▬ ارضاء شدن دختران در خواب
▬ روش ابتکاری برای معاینه شخصی پرده بکارت + عکس
▬ معاینه پرده بکارت
▬ توضیح ملبان و کلبان
▬ کمردرد بعد از عشق بازی

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 27
  • بازدید کلی : 131